Friday, July 08, 2011

Buat Duit | Agent Topup

BAGUS KE JADI AGENT TOPUP??

Baca Dan Fikirkan !!
Pernahkah anda terfikir untuk menjalankan sistem topup ini? Rasa-rasa anda sudah tahu kan hampir 80% penduduk di Malaysia yang menggunakan hand phone adalah pengguna prepaid dan bukannya postpaid. Setiap hari terlalu ramai orang di Malaysia topup untuk menghubungi orang lain dan juga menghantar khidmat pesanan ringkas. Tak pernahkah anda terfikir untuk menjadi penjual topup?
Topup Kat Kedai Mahal!!
Tak percaya? Ok tengok contoh kat bawah ni
CONTOH :
Anda topup RM10, kedai akan ambik RM10 kan? Jadi lebihan komisyen akan dapat kat dia.
Bila anda jadi Agent topup pulak :

Contohnya anda daftar jadi “Manager
Diskaun (komisyen) untuk Manager : Celcom = (5.00%) , Maxis (3.4%) , Digi (2.3%)
Jadi anda Topup Maxis RM10 kat diri anda atau kawan2 anda. Jadi anda dapat diskaun RM0.50 kan? Total anda kena charge RM9.50.. Mana pergi RM0.50? Ia akan masuk dalam account anda. Anda boleh check kat dalam website atau guna sms komisyen tersebut. Bila dah cukup claim la. Tapi ada lagi 1 KEISTIMEWAAN, contohnya org bawah anda topup kat orang lain, jadi anda juga akan dapat komisyen. Tak putus-putus selagi dia akan topup kat orang. Dan kalau  ada lagi orang bawah kepada dia anda juga akan dapat komisyen jugak. Komisyen anda dapat adalah berdasarkan apa anda daftar. Banyak kelas untuk anda jadi agent topup, tengok kat SINI
Jadi? Bagus tak?? Anda pikir la yer.. Memang menguntungkan daripada anda bayar kepada tauke-tauke yang jual topup tuh. Dah la jual dengan muka masam, tak mesra pelanggan, pastu anda pulak boleh bagi komisyen kat dia.

Kenapa perlu daftar sebagai agent topup?

Tak perlu la nak cerita banyak kat sini sebab ramai tak suka orang membebel kan?  Sebenarnya ramai yang cakap SUSAH !! sebab apa ek? bila kaji balik sebab ramai yang cakap, macammana orang nak bayar kepada kita kalau topup jarak jauh? Susah la orang nak topup sebab kat kedai dah banyak, susah la nak cari orang topup dengan kita.Jadi hampir semua orang cakap macam tu. Sebab 1 jer, sebab tak ada keyakinan diri yang kuat dan tak nak maju ke hadapan! Tambah kepada pelajar, terus terang cakap, pelajar memang senang nak buat bisness ni. Sebab apa ek? Sebab hari-hari diaorang akan topup untuk telefon pensyarah, rakan-rakan, taxi, mak ayah dan juga orang lain. Kenapa tak ambik peluang ni yer? Kalau tak ada orang nak topup sekalipun, boleh topup untuk diri sendiri sebab yang penting ada DISKAUN !! Topup kat orang lain plak dapat komisyen. Tak nak ke? Topup kat orang lain pun diskaun jugak! dan diskaun tu akan masuk bahagian komisyen kita di mana kita boleh claim bila dah cukup.

Kelebihan jadi Agent Topup

1) Diskaun bila kita topup untuk diri sendiri dan orang lain
2) Boleh daftarkan orang (Anda tetapkan modal, Tapi YURAN untuk daftar ahli baru mesti bayar kat company adalah tetap RM5 pastu yang lain-lain tu adalah hak anda)
3) Komisyen yang tak putus-putus datang dari downline anda yang topupkan orang lain. Lagi tinggi level anda lagi tinggi komisyen anda dapat. Tengok komisyen agent topup KAT SINI

No comments: