Sunday, March 21, 2010

21/3/2010- HaRi MeMasaK Bagiku

hari ni rasanya hari memasak bg aku..bgun je dr tdo terus ke dapur..tgok lauk pe yg ade utk d msak..masih ade ikan goreng semalm n smbal bilis..so masak nasi n g mndi dlu..

siap je mndi..aku terus wat sayur kobis masak air..tumis segalanya n then masak..dh siap masak tu aku pnaskn lauk semalam..dak2 umah mula sakat aku kata rajin masak..hehe..saje..nk blajar n tmbah skil..bukannya x reti masak cme jarang msak..so nmpak la mcm aku x reti masak..haha

ari ni rsa malas pulak nk kemas rumah..bila perut dh knyang..mulala rsa nk tdo..tp aku kuatkn semangat jgn tdo petang..hehe..

kul 6ptg..aku rsa nk wat sambal udang..aku mula buat ape yg ptut n then masa.smtara nk tggu cili tu msak..aku masak nasi n ptong syur..n then lepas sejam semuanya siap..

so far ok lagi la..terasa sronoknya memasak..nk masuk dlm hobi baru aku la..hehe..mak n mak cik..i dh pndai masak..hehe

No comments: