Friday, March 19, 2010

shah alam-->manjung-->sitiawan-->kulim-->arau

drive alone..seem mcm boring.. tp masa ni lah kita dpt bermuhasabah diri..aku sntiasa memikirkan tentang diri sendiri..tentang masa depan dan tentang dia..

semalam masa drive..aku dengar lagu
ayah dan ibu..ayah dan ibu..
itulah permulaan kami..
masa tu aku rasa sebak sgt..aku terkenang pada mak n abah..betapa aku bangga menjadi anak mereka..tanpa didikan mereka x mungkin aku mnjd seperti ini..aku disenangi sesiapa saja.. aku bukanlah nk mmbangga diri..tp walau di mana aku berada..aku pndai mmbawa diri..bole mnyesuaikn sesiapa saja yg baik dgn aku..
TERIMA KASIH BUAT MAK DAN ABAH!! ALONG SAYANG KALIAN!!

aku jugak dah dapat IBU baru..mak kpd Pae..sronok jugak duduk umah dia..terasa mcm di rumah sndiri..seronok jugak dpt gelak ngn ira n farish..dorang sgt baik..walupun mula2 nya aie mcm malu tp he's very nice..jd adik ipar aku pun ok gak..hik3..bg dia ngn adik aku..
aku malu jugak duk umah org lama2 ni..tp ibu suh stay smpai smlm so aku stay gak la..dpt g I-city..amik gambar ngn dak2 ni..mmg best..wlupun ade gangguan dr en tunang pae tp so far aku brpuashati..hehe..lain kali leh g ngn org lain plak..hehe..

aku tahu pae kawan yg baik..dia xnk rasa yg dia dh berubah..dlu aku mmpu menangis brsama dia..berkongsi cerita..namun skang..kmi jarang brkongsi..tp xpe..aku memahaminya..Pae..thankx ya sbb tunjuk jalan utk sy..:-)

dari kuala selangor merentasi teluk intan-->sabak bernam n last aku smpai gak manjung..mmg aku ngntuk giler msa drive..dh la tgh hari..huhu..kuatkn hati..smbil drive smbil mkn biskut hantaran yg pae bg..hehe..kenyang2..tujuannya nk singgah umah mak long..nk anta bju..sampai sana amin n aman tengah kemas umah..aku pun letih drive..tertido kat depann..hehe..sedar2 aman gerak suh mkn..aku pun bgun makan n mndi2..panas..lpas asar aku dh nk balik maklong ajak g umah ck mahfuz..sian dia..xtaw sakit pe..klu gaya mcm parkinson..aku doakan smoga dia cepat sembuh..dh g melawat aku terus g kedai pk long..nk anta salinan IC aku..


jam kat tgn dh mnunjukkn pkl 5 masa tu.so aku pun cal mak cik bibah..tp pk cik lana yg angkat phone..just nk tgok sama ade mereka ada d rumah ataupun tidak..tp terasa betapa pndainya aku sbb aku cal phone umah n aku leh tanya.."pk cik n mak cik ade kat umah x skang ni??" terang2 tepon umah..mstila ade kat umah..haha..smpai sana..aku yg mmg pemalu ni tggu la kat luar dlu..haha..
pas2 bila pk cik suh msuk bru aku masuk..hehe..mk cik tgh solat..mk cik dh siap solat aku pun salam n bagi la ole2 dr langkawi..(ciri2 bakal menantu terbaik)..haha..perasan plak..lepak lama gak la..aku xnk bukak lgsg psal kmi tp enthla..terpksa bncang gak..papepun..brdoa jela..klu ade jodoh insyaallah..amin2..
paling best mak cik siap gorengkn karipap utk aku..mula ajak makn nasi.tp aku xnk sbb mmg baru sgt je mkn nasi..so karipap je yg aku mkn..mmg sedap..betul kata arip..mmg sdap karipap yg mak abg M buat..hik3..
sejam gak la lepak2 sambil borak2 so aku pun nk beransur balik la..so mak cik n pk cik siap bgkuskn nasi n lauk ayam masak rendang lagi..karipap yg lebih pun bungkus jugak..wat bekal masa tgh drive..aku tny gak kot2 nk bg lauk kat M tp mak cik kata xpela..karang dia marah plak sbb susahkn aku kena g anta..aku mmg sungguh2 nk anta..
peh! mmg terbaik la..mula2 aku malu tp dh nk bagi thankx ya mak n abah..ops! xpe2..praktis..haha

6.30 aku kuar dr bumi sitiawan..aku pun cal amin..tny psal mlm tu..dia kata ok je klu nk kuar minum2..aku pun ok je..masuk tol changkat jering n kuar tol bandar bharu..pergh! tensen jugak smlm..jalan mmg x jam..tp d sbbkn ade traler pnjg so mmg lmbt..tp ade 1 part tu mmg aku berani drive la..haha..aku potong je lori tu..x kira la pe nk jd..hihi.nasib la kl ade keta dtg...jwbnya..ish2..

kul 9 aku smpai di bndar kulim..meet amin n blnja dia minum..kejap je jmpa..ps2 aku bg karipap pada dia..tny sket psal keja n pasal abg M..jauh di sudut hati aku masih sygkn dia..cume merajuk di hati buat aku xmahu jmpa dia..sedangkn hanya Tuhan yg tahu btapa aku merinduinya..aku kotakn jnji aku tidak mengganggu dia..

kul 9.30 aku drive pulang ke arau..kali ni 11.30 aku smpai mksdnya aku brjaya kurangkn 2 jam kpd 1jam stengah..hoho..






No comments: